«

»

Stärk varumärket med profilreklam

Skapa kontakt och förtroende till dina kunder och skapa ett starkt varumärke på vägen. Profilreklam är mer uppskattat än man trott vilket öppnar dörrar för att satsa mer på den typen av marknadsföring.

businessAlla bolag vill bygga upp ett förtroende mot sina kunder, sälja bra och bygga upp ett starkt varumärke på marknaden. Men det finns många olika faktorer som spelar in för att man ska lyckas. Ett trick som många företag använder sig av är den så kallade produktreklamen, sådant som man kan hitta på till exempel www.tuppreklam.se.  Det är en metod som under åren har haft dåligt rykte omkring sig, men som enligt undersökningar faktiskt är både uppskattat och resultatökande, skriver Dagens Media.

Enligt rapporten man kan läsa om på Dagens media kan man se att var tredje person gillar att ta emot prylar med reklam. Man kan även se att hela 40 procent av befolkningen är villiga att ta emot profilprodukter och att var fjärde person till och med skulle vilja ha fler sådana produkter. Detta visar att det finns potential i denna typ av marknadsförings. Man skapar bra kontakt med kunder och samtidigt använder marknadsföring på ett lite mer diskret sätt.

Världens starkaste och mest värdefulla varumärken

Enligt Affärsvärlden är världens starkaste varumärken Walt Disney, Lego och L’Oréal. Man skriver även att de mest värdefulla varumärken på marknaden är Apple, Google och Samsung. Längre ner på listan kan man se svenska varumärken som Ikea och H&M.

Vad dessa företag har gjort för att lyckas med starka varumärken är framförallt att de har skapat ett förtroende hos sina kunder vilket i sin tur leder till affärer. Har du ett varumärke ”top of mind” är det klart att du väljer det om du får välja helt själv. Att man sedan visar uppskattning till kunderna, har bra värderingar och har ett attraktivt yttre (som logotyp, lätt namn att komma ihåg och sticker ut från mängden), är det inte svårt att lyckas.

I framtiden spår man att dessa varumärken kommer ligga kvar på topplistorna en lång tid framöver tillsammans med nykomlingar som är värda att finnas med.